IV PPLG 2022 dzień 8

➡️ IV Pielgrzymka Piesza: Lubin - Gietrzwałd
➡️ 17.06.2022 Ląd - Bieniszew 29,1 km
➡️ pozostało do Gietrzwałdu - 310,6 km

Dobrze nam tutaj w Lądzie u salezjan. Poprosiliśmy o Eucharystię o godz. 6:00 i mamy ją sprawowaną w średniowiecznej kaplicy przy ołtarzu przedsoborowym. Tak napełnieni czekamy na wspólne śniadanie, po którym otrzymując błogosławieństwo ks. rektora ruszamy dziarsko w drogę do pobliskiego Lądku. Bóg zapłać za wszystko salezjanom❤️. Wasze intencje niesiemy do Matki Bożej Gietrzwałdzkiej. ❤️
Po 6 km marszu przechodzimy nad autostradą A2. Wreszcie po prawie 10 km witani jesteśmy przez rodzinę Karczewskich w Sługocinie Kolonii. Tutaj, od pierwszej Pielgrzymki, zatrzymujemy się, aby dać świadectwo wiary w Jezusa Chrystusa. Jak zwykle oprócz pysznych, chłodnych serniczków z owocami gościmy się jeszcze lodami i truskawkami. Dzieci im podrosły, latka lecą a my ciągle młodzi. Pozostawiamy pamiątkę naszej Pielgrzymki, wspólne zdjęcie i nadzieję na spotkanie za rok. Dziękujemy serdecznie. Bóg zapłać. ❤️ Intencje omadlamy zaraz przy pierwszym różańcu.
W Spławiu zatrzymujemy się na krótki odpoczynek przy świetlicy oraz sklepie. Planowaliśmy spocząć w cieniu Baru przy drodze nr 92, niestety zamknięty do poniedziałku. Bóg zapłać za wszystko oraz wspólną modlitwę. ❤️
Wychodzimy, gdy słońce jest już bardzo wysoko na niebie. W Głodowie tradycyjnie odpoczywamy w cieniu czereśni. Czekamy na gospodarza, który zawsze nas witał. W tym roku nie przywitał, właśnie zmienił adres na więzienie. Modliliśmy się za niego w zeszłym roku, zostawiliśmy mu nawet różaniec objaśniając jak się z nim modlić. Kolejny Różaniec był w jego intencji. ❤️
Idziemy wzdłuż Jeziora Głodowskiego. Dalej piękną puszczą do klasztoru Kamedułów w Bieniszewie. Tutaj, tylko mężczyzni mogą przejść przez furtę aby w kościele pw. Narodzenia NMP pokłonić się Jezusowi Chrystusowi w Najświętszym Sakramencie. ❤️Mamy dostęp do sanitariatów a miasteczko namiotowe rozbiliśmy przy murach klasztoru. Wspólna kolacja na świeżym powietrzu, świeży chleb z rybą, pomidory nam podarowane, ogórki i cebula. Wszystko świeże i dobre. O godz. 21.00 łączymy się z Jasną Górą. Po Apelu smacznie zasypiamy. Tradycyjnie o godz. 3:30 budzą nas dzwony oznaczające początek Bożego dnia dla zakonników oraz dzisiaj dla nas. Dziękujemy serdecznie. Do zobaczenia za rok. Z Panem Bogiem. ❤️
A jutro Droga do Lichenia i tradycyjnie dzień odpoczynku. Nocleg w Domu Pielgrzyma Arka. ‍♀️‍♂️‍♀️