IV PPLG 2022 dzień 12

➡️ IV Pielgrzymka Piesza: Lubin - Gietrzwałd
➡️ 21.06.2022 Ostrowąs - Trutowo 38,5 km
➡️ pozostało do Gietrzwałdu - 187,4 km
Po nocy spędzonej w szkole, wychodzimy z Ostrowąsa skoro świt, czyli o godz. 4:30. Na szczęście, przestało w nocy padać. Przewijają się jeszcze nad nami czarne chmury a temperatura to tylko 10*C i silnie wieje wiatr.
Przez Turzynek dochodzimy do Brudnowa. Mieszkańcy potrafią nas tutaj zawsze mile zaskoczyć. Czekają na nas na granicy miejscowości, w dodatku z krzyżem procesyjnym. Witamy się z nimi bardzo serdecznie. Spotykamy się z nimi po czwarty, więc już zdążyliśmy się zaprzyjaźnić. Po krótkiej modlitwie w kościele pw NSPJ, proboszcz Cezary Jabłoński zaprasza nas wraz z mieszkańcami na sute śniadanie. Czego tam na stole nie było, tego nie wiem. Jajecznica i inne specjały rozgrzały nas i nasyciły. Bóg zapłać za wszystko, za szczodre serca. ❤️❤️❤️ Wasze intencje niesiemy do Matki Bożej Gietrzwałdzkiej. Do zobaczenia za rok. 🙏🤗❤️
Nasza Droga pielgrzymkowa obniża się stopniowo, aby wreszcie dotrzeć na brzeg największej rzeki w Polsce. Prom przez Wisłę już przygotowany, sprawnie zajmujemy w nim miejsca aby po ok. 10 min. być już na drugim brzegu. Obsługa promu zawsze chętnie nas przyjmuje, nie oczekując nic w zamian. No może jedynie modlitwy za nich i ich rodziny. A dla nas to radość, nie codzień zdarza nam się płynąć promem, i to takim ładnym. Zapewniamy o modlitwie. 🙏❤️ I serdecznie dziękujemy.
Za Wisłą mamy piękne lasy i dwa postoje. Najpierw parodiujemy dojrzałych pielgrzymów z laseczkami 😄🧐, odpoczywając pod starą wiatą. Potem znowu długa droga przez las, kolejny postój, tym razem, z arbuzem. W Niedźwiedziu ostatni postój a na horyzoncie piękna kopuła klasztoru karmelitów i kościoła św. Anny. Mieszkańcy Trutowa rozdysponowali nas szybciutko po kwaterach. Miejscowy Radny Jarosław Kaźmierkiewicz zadbał aby wszyscy mieli nocleg. Bóg zapłać Wam za ugoszczenie nas. ❤️ O godz 17,00 uczestniczymy we Mszy św. na której zostaliśmy bardzo miło powitani przez Ojca proboszcza Mieczysława Jankowskiego. Po Mszy św. wspólnie przeszliśmy w procesji oktawy Bożego Ciała. Później gospodarze zawieźli nas pod swoje dachy. Rozmowom nie było końca. 🤗😍
A jutro krótka Droga do klasztoru karmelitów, ale tym razem w Oborach. Nawiedzimy Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej. A z pielgrzymami, rowerzystami którzy podążają naszym śladem powinniśmy jednak spotkać się za dwa dni w Wardęgowie. ❤️🚶‍♀️🚶‍♂️🚶‍♀️