IV PPLG 2022 dzień 5

➡️ IV Pielgrzymka Piesza: Lubin - Gietrzwałd
➡️ 14.06.2022 Lubiń - Zaniemyśl 38,5 km
➡️ pozostało do Gietrzwałdu - 406, 0km
Już o godz. 4:00 pierwsi, "nadgorliwi" pielgrzymi rozpoczęli akcję likwidacji naszego namiotowego miasteczka. Dobrze że wszystko poszło jak należy i każdy złożył swój namiot. Jest nieco rosy, ale nie pada, choć takie były prognozy. Jeden z braci Benedyktynów zobowiązał się, przed naszym wyjściem, otworzyć kościół z Najświętszym Sakramentem. Opłatą była modlitwa w jego imieniu. 😇 Dodatkowo poprowadził poranny pacierz. Bóg zapłać. ❤️🙏Tak, napełnieni Duchem Bożym ruszamy żwawo na pobliską polną drogę. Jest pięknie, żurawie, bociany, pomniejsze ptaszki, wszystkie one chwalą Pana swoim śpiewem lub klekotem. Mijamy piękne rozlewiska oraz duże jeziora.
W Miranowie, odpoczywamy na leśnym parkingu, niedaleko jeziora. Kilka komarzyc wyczuło nadchodzące śniadanie i zaczęły wzmacniać swe szyki. Obserwując ich wzrastającą liczebność ruszyliśmy przez las do Mełpina. 🚶‍♀️🚶‍♂️🏃‍♂️🏃‍♂️
Tutaj, jak zawsze sołtys i spółka pań przygotowały wspaniałe śniadanie z dodatkiem bardzo słodkich truskawek. W tym roku, po raz pierwszy dojechał do nas miejscowy ksiądz, pomimo że kościół jest kilka kilometrów stąd. Zostaliśmy ugoszczeni w szkole jednoklasowej, która obchodzi 120 rocznicę otwarcia. Dzieci już dawno się tutaj nie uczą, a sołectwo zaadoptowało budynek na wiejską świetlicę. Jak zwykle wszystko smakowało i wzmocniło nas na dalszą drogę. Dziękujemy serdecznie, Wasze intencje dzisiaj omadlamy. Do zobaczenia za rok. Z Panem Bogiem. ❤️🙏📿
Po kilku kilometrach drogą asfaltową pielgrzymujemy do miasta Śrem. Postój zaplanowaliśmy, po raz pierwszy w kościele. Niezwykłe miejsce. Wieczysta Adoracja Najświętszego Sakramentu, rozbudowane Wspólnoty i akcje, nie tylko na całe miasto nad Wartą. 22 czerwca odbędzie się zawierzenie mieszkańców Sercu ❤️Jezusowemu. Informują o tym wydarzeniu liczne banery oraz plakaty. Przy kościele działa restauracja katolicka oraz przedszkole. Wiele się tutaj dzieje. Po, naprawdę owocnym odpoczynku, ruszamy przez całe miasto z nagłośnieniem, śpiewając i modląc się różańcem 📿.
W Grodzewie modlimy się wspólnie z gospodarzami drewnianego domu, Koronką do Bożego Miłosierdzia. Państwo, po raz trzeci przyjmują nas na ogród, dają pić i jeść. Bóg zapłać za wszystko. Dodatkowo, odprowadzają nas drogą szutrową, prawie pod las. 😇❤️
W Zaniemyślu zachodzimy do budowanego klasztoru karmelitów bosych. Najpierw kłaniamy się Naszemu Panu, a potem słuchamy opowieści brata Bogusława. Okazuje się że zna nasze miasto Lubin. Jeszcze jako student liczył nam w autobusach napełnienie pasażerów. Ciekawe, bo Pan chwilę potem powołał go do życia zakonnego. 🧐
Wreszcie obchodząc nieco miejscowe, duże jezioro jesteśmy przy kościele pw św. Wawrzyńca w Zaniemyślu. Oczekują na nas mieszkańcy, którzy zabiorą nas, zaraz po mszy św., do swoich domów. Ks proboszcz Jacek Leśniewski wita nas bardzo serdecznie ofiarując nam swoje obrazki z Matką Bożą, dziękując Panu Bogu za 2️⃣5️⃣ lat kapłaństwa, za wstawiennictwem Bogurodzicy. Prosi tylko o 🔟 Różańca w intencji Jego kapłaństwa. 📿
Zaraz potem, zostajemy rozwiezieni na kwatery. Sztab główny, trafił😄, jak co roku, w progi Asi i Szymka domu. Dzieci im rosną, jak na drożdżach. Okazuje się że nasze również, tylko tego jakoś tak nie dostrzegamy. Jemy obiadokolację, myjemy się i szybko zasypiamy. Bóg zapłać za wszystko i oferujemy swoją modlitwę a intencje zaniesiemy do Matki Bożej Gietrzwałdzkiej. ❤️🙏❤️
A jutro długa Droga do Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia w Biechowie. 🚶‍♀️🚶‍♂️🚶‍♀️