II Pielgrzymka 2020 (3 dzień)

3 dzień II Pielgrzymki z Lubina do Gietrzwałdu - 26.05.2020 wtorek
Góra - Rydzyna - Osieczna 33,2 km (90,6 km)

1 grupa

Po smacznej jajecznicy żegnamy się z Panią Marią u której nocowaliśmy. Bóg zapłać wielkie za opiekę nad strudzonymi pielgrzymami. ❤️
Wychodząc z Góry jesteśmy na cmentarzu, aby pomodlić się za pierwszego proboszcza nowej parafii, który w 2005 r. zginął tragicznie w wypadku samochodowym. Na cmentarzu jest również gotycki kościół pw. Bożego Ciała oraz kaplica ze świętymi schodami.
We Włodkowie Dolnym czeka na nas Krystian który koniecznie chce sobie zrobić z nami zdjęcie. Otrzymał obrazek i zapewnienie o modlitwie. W Czerninie Dolnej odpoczywamy nieco. Niebo zachmurzone, ale nie pada. To ostatnia miejscowość województwa dolnośląskiego. Tuż za lasem jest granica województw. Wchodzimy w Wielkopolskę. Od razu da się zauważyć różnicę. Pojawiły się aleje wierzbowe, zabudowa skromniejsza i kościołów na wioskach mniej.
W Kłodzie przekraczamy drogę dwujezdniową S5. Kierowcy tirów zauważają nas przechodzących wiaduktem i machaniem ręki pozdrawiają nas. Tu również przy przejeździe kolejowym wręczyliśmy kolejarzom obrazki. Za budynkiem kolejowym, spotykamy przy radiobusie policjantów. Wzięli również obrazki, pytali gdzie idziemy i obiecali modlitwę. Dalej idąc, spotykamy trzech starszych panów którzy nie mogli się nadziwić że pieszo idziemy do Gietrzwałdu. Jeden z panów, pobiegł do domu po aparat fotograficzny i przy okazji przyprowadził wnuczkę która zrobiła nam zdjęcia. Za chwilę kobieta na rowerze dostaje od nas również obrazek. Ludzie są tu bardzo mili i każdy przyznaje się do Jezusa ❤️.
Z Kłodą graniczy miasto Rydzyna z pięknym pałacem i barokowym kościołem św. Stanisława. Na alei prowadzącej do pałacu spotykamy przejeżdżającą rowerzystkę która pozdrowiła nas i wręczyła dwie czekolady. Chwilę potem, człowiek koszący trawę wzdłuż alei uklęknął przed krzyżem, pocałował Go i zapłakał. To Bogdan, który nawrócił się po latach depresji i kilku próbach samobójczych. Gdy był wcześniej blisko Pana Boga, zły kusił go niemiłosiernie. Poddał się, odszedł z kościoła a był również wcześniej szafarzem. Gdy po kilku operacjach, lekarze orzekli cud że żyje, powrócił do Boga. Ma rodzinę i kochającą, niepełnosprawną żonę, która gorącą modlitwą do Matki Przenajświętszej nie traciła nadziei na cud. Bogdan niósł nasz krzyż dłuższą chwilę opowiadając swoją historię życia. Gdy doszliśmy do jego kolegów kosiarzy, opowiadał im o nas. Przyjęliśmy od nich kolejne intencje, nasza obecność w tym miejscu była dla nich niezwykłą i wzruszająca.
Wchodzimy w Rydzynie jeszcze do kościoła. Kruchta otwarta. Po oddaniu czci Najwyższemu ❤️ jemy 2 śniadanie przygotowane przez panią Marię z Góry.
W kolejnej miejscowości, w Dąbczu z drewnianym kościołem pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej zostaliśmy zaproszeni przez proboszcza ks. Wojciecha Mądrego na plebanię. Blisko godzinę rozmawialiśmy i popijaliśmy kawę z ekspresu i raczyliśmy się ciasteczkami z kremem. Pyszności . Ksiądz od 1 sierpnia zmienia, po 7 latach, parafię na Bytyń w dekanacie Pniewskim. Przyjmie kolejne nasze podgrupy pielgrzymkowe❤️. Bóg zapłać dobremu kapłanowi i życzymy łaski Bożej na nowej parafii.
Dalsza droga prowadzi przez piękne lasy. Pozostało nam jeszcze 11 km do Osiecznej. Spotykamy w lesie grupę młodych rowerzystów, którzy akurat zrobili sobie przerwę. Opowiadamy im o celu naszej Pielgrzymki i o miłości do Matki Bożej. Z szacunkiem przyjęli nasz dystans który jest jeszcze na poziomie ok. 470 km. Daliśmy świadectwo wiary a na pożegnanie z nami dostaliśmy rzęsiste brawa ✌️✌️✌️.
Ostro ruszyliśmy dalej przez las, modląc się Koronką. Gdy rano po wyjściu z Góry pękł mi odcisk na lewej stopie, tak przed samą Osieczną pojawił się nowy odcisk, tym razem na prawej stopie. Tak dla równowagi.
W Osiecznej wchodzimy do kościoła św. Trójcy, równo z dzwonkiem na Adorację NS oraz majówkę. Mocno zmęczeni i przepoceni uczestniczymy we Mszy świętej, po której idziemy do pobliskiego klasztoru franciszkanów. Przyjęli nas na nocleg, dostaliśmy celę dla nowicjuszy, pyszną zupę pomidorową i pełny pakiet kolacyjny przysługujący zakonnikowi. Czyli wszystko co było na stole, można było zjeść.
O godz. 20:30 razem z zakonnikami w kościele klasztornym pw. św. Walentego odmawiamy kolejny dzisiaj różaniec, również w Waszych intencjach, następnie modlitwa na zakończenie dnia, czyli kompleta i Apel Maryjny. W kościele jest również koronowany, cudowny obraz Matki Bożej Bolesnej. To drugie Sanktuarium Maryjne na naszej drodze pielgrzymkowej. ❤️❤️
A jutro, dzięki Joannie która śledzi naszą Pielgrzymkę, nocujemy w kolejnym klasztorze, tym razem Benedyktynów w Lubiniu. Rano Eucharystia o godz. 7 w Osiecznej i będzie jeszcze możliwość upraszania Matki Bożej o łaski dla nas wszystkich. Planujemy pielgrzymować tylko 20 km i zrobić wielkie pranie w klasztorze (4 koszulki i gacie, no może spodnie jeszcze).
Bóg zapłać wszystkim napotkanym dzisiaj ludziom, dziękujemy franciszkanom za przygarnięcie nas. Bóg jest wielki
PS. Pierwszego dnia pisaliśmy o Krzydłowicach i tamtejszym kościele który, jak nam przekazano, ksiądz miał zabronić otworzyć. Dzwonił do nas wczoraj ks. proboszcz Tomasz Hęś, który stanowczo przekazał nam, że Pani która ma klucze do kościoła nie kontaktowała się z nim w tej sprawie. Gdyby wiedział, przyjechałby do nas z kanapkami, nikomu nie zabrania nawiedzania kościoła, tym bardziej że sam kocha pielgrzymowanie i przez wiele lat był przewodnikiem 1 grupy pielgrzymkowej na Jasną Górę.
Szkoda że wynikło nieporozumienie. Ze swej strony przepraszamy, takie mieliśmy informację od wnuczki tej pani.
Przy okazji, prosimy przyjąć nasze życzenia, wszak to dzisiaj jest okrągła 20 rocznica święceń kapłańskich ks. Tomasza Hęsia ❤️

Z okazji 20 Jubileuszu Święceń Kapłańskich życzymy Tobie,
byś przez całe swoje życie podążał z ufnością i nadzieją za Panem.
Wszystko, co robisz, czyń z młodzieńczą pasją.
Ciesz się światem i spotykanymi ludźmi,
a Twoje serce niech przepełnia miłość,
którą podzielisz się z potrzebującymi.
Pielęgnuj w sobie uśmiech,
nie zatrać nigdy poczucia humoru.
Staraj się słuchać bardziej Boga niż ludzi,