II Pielgrzymka 2020 (1 dzień)

1 dzień II Pielgrzymki z Lubina do Gietrzwałdu - 24.05.2020
Lubin - Grodowiec - Gawronki 29,5 km

1 grupa

Msza św o godz. 9:00 w ✝️kościele pw. św. Wojciecha w Lubinie rozpoczęła się punktualnie w uroczystość Wniebowstąpienia Pańskiego. Widać było poruszenie wśród wiernych, kiedy ksiądz celebrans zapowiedział pielgrzymów którzy wyjdą po Eucharystii na pielgrzymi szlak do Gietrzwałdu. W homilii ksiądz Stanislaw wspomniał o dążeniu do świętości, o dawaniu świadectw swojej wiary do Jezusa Chrystusa. Idealnie te słowa przemawiały do nas i naszej Pielgrzymki. W tym roku podzieleni jesteśmy na 3 podgrupy, wszystko dlatego aby nie powodować zagrożeń epidemiologicznych.
Choć nie miałem tego w planie oddałem, za głosem Ducha Świętego wszystkie swoje pieniądze na tacę, które miałem w kieszeni. Dlaczego? Ponieważ pielgrzymka ma być pokutna i zdana tylko na opiekę Matki Bożej Gietrzwałdzkiej. Bez pieniędzy i taszcząc wszystko na plecach. Zdani tylko na łaskę Bożą.❤️❤️❤️
Po Mszy św. ksiądz proboszcz Krzysztof Krzyżanowski pobłogosławił nas, prosił aby wziąć jeszcze ze sobą intencje parafii oraz życzył nam szczęśliwej drogi i opieki św. Krzysztofa. Kilkanaście osób postanowiło nas odprowadzić. Najdalej przeszły z nami Ewa i Iza do Sanktuarium Matki Bożej Jutrzenki Nadziei.
Za szybem górniczym osiągając granicę lotniska wchodzimy do lasu. Jakież było nasze miłe zdziwienie gdy w lesie spotkaliśmy grupkę Wędrowców z Lubina, którzy tego dnia postanowili przejść odcinek Szlaku Polskiej Miedzi do Koźlic. Kilkaset metrów szliśmy razem w radości spotkania. Dalej, nie wychodząc z lasu dochodzimy do Żelaznego Mostu, odmawiając w niesionych intencjach różaniec. Tutaj odpoczywamy przy świetlicy. Nagle silny powiew wiatru przewrócił nam krzyż, powodując uszkodzenie ręki Jezusa.
Po przerwie idziemy znowu pięknymi lasami, najpierw przez Dąbrowę, potem Tarnówek, gdzie przy sklepie doklejamy uszkodzenia Krzyża i dalej wzdłuż wału rozbudowanego zbiornika poflotacyjnego dochodzimy do ✝️ Sanktuarium w Grodowcu. Pięknie położone na wzgórzu z odrestaurowanym ołtarzem. Długo się modlimy przy pięknej grze na organach. Okazuje się że organista ćwiczy do egzaminu. Pomodlimy się również w jego intencji, aby mu dobrze poszło. A gra przepięknie . Nie informowaliśmy księdza proboszcza że nawiedzimy Sanktuarium, a mimo wszystko ks. Krzysztof wyszedł do nas i zapraszał nas na herbatę. Nie skorzystaliśmy, ciemne chmury okryły niebo. Pożegnaliśmy nasze dwie siostry pielgrzymkowe i ruszyliśmy z krzyżem i sztandarem w stronę Krzydłowicowic‍♂️‍♂️. Rzeczywiście, zaraz mocniej popadało i tak aż do kolejnej wsi.
W Krzydłowicach, przy ✝️kościele, odpoczywamy, racząc się bułką i kiełbaskami. Podjeżdża do nas samochodem miła ❤️ pani, pytając czy chcemy wejść do kościoła. Na naszą twierdzącą odpowiedź, poprosiła abyśmy zaczekali chwilę. Przywiezie babcię która ma klucze. Po dłuższej chwili przyjeżdża z informacją że ksiądz nie zezwolił na otwieranie kościoła. Smutne to . Dom Boży zamknięty, nawet dla pielgrzymów.
Przeszliśmy przez przejazd magistrali kolejowej z Wrocławia do Zielonej Góry. W ciągu godziny drogi, ani nie widzieliśmy, ani tym bardziej nie słyszeliśmy przejeżdżającego składu. Dopiero, w lesie, dochodząc do Gawronek usłyszeliśmy charakterystyczny odgłos pędzącego pociągu.
W Gawronkach czekała na nas sympatyczna i bardzo religijna rodzinka Szkutów ❤️. Po rosole i tradycyjnym kotlecie, opowieści pielgrzymkowych nie było końca. Mieszkają w piątkę z dziećmi, Piotrusiem który nie raz uczestniczył z rodzicami w pielgrzymkach jasnogórskich, Madzią i małą 3 letnią Anią ❤️. Zaniesiemy również ich intencje do Gietrzwałdu. Bóg zapłać Wam za posiłek, nocleg i dobre serce.
Dziękujemy wszystkim za udział we Mszy św. oraz odprowadzających nas na różnych dzisiejszych etapach. To były budujące spotkania. Bardzo nam dzisiaj pomogły. Jesteście WIELCY ❤️✌️❤️.
A jutro planujemy wejść do Góry, na Mszę św. do kościoła św. Katarzyny. Narazie nie mamy noclegu w Osiecznej z wtorku na środę. Ale tym się nie zamartwiamy. Jesteśmy dobrze prowadzeni. Do zobaczenia jutro