Korona Kaczawska

W niedzielę, 24 października 2021 r., przy pięknej słonecznej aurze, wybraliśmy się na I Wędrówkę po Koronę Kaczawską. ‍
Na początek zdobyliśmy Czartowską Skałę (468 m n.p.m.) , komin wulkaniczny z którego jest piękna panorama Sudetów. I trochę się rozmarzyliśmy, gdy przewodnik obiecał zaprowadzić nas na wszystkie najpiękniejsze okoliczne szczyty Gór Kaczawskich i nie tylko.
Ze szczytu, zauważyliśmy w dolinie piękną wioskę Pomocne z położonym na wzgórzu kościołem św. Marcina. ✝️ Tutaj, w samo południe, uczestniczyliśmy we Mszy św. odprawionej przez ojca franciszkanina Józefa z Legnicy. Wierni wciąż żyją stratą księdza proboszcza śp Marka, który kilka dni temu spadł nieszczęśliwie z dachu pocysterskiej plebanii. Modliliśmy się wspólnie różańcem w Jego intencji. Po Mszy św. dowiedzieliśmy się od przewodnika o wyposażeniu i historii Kościoła oraz od Pana Jacka o wielkich zasługach śp księdza proboszcza.
Następnie po wspólnym zdjęciu i pożegnaniu udaliśmy się pieszo, 1️⃣8️⃣osób, do agroturystyki "Monte Christo". Tutaj oglądamy dawne eksponaty w gospodarstwie domowym oraz urządzamy grilla. Gorąca herbata i kawa rozgrzewa nas do dalszego zdobywania okolicznych atrakcji turystycznych. Dziękujemy Panu Piotrowi za przyjęcie nas w swoim gospodarstwie.
Wsiadamy do autobusu, aby udać się do znanego turystom, Myśliborza. Tutaj pełno turystów. My zamiast do Wąwozu Myśliborskiego, udajemy się na pobliskie Wzgórze Rataj (350 m n.p.m.). To drugi, dzisiaj wulkan. Piszczałki o długości do 40 m robią piorunujące wrażenie. Wrapujemy się‍ na szczyt i oglądamy relikty d. zamku.
Schodząc z góry podziwiamy piękne jesienne pejzaże. Zadowoleni i szczęśliwi wracamy autobusem do domu, naładowani pozytywną Bożą energią.❤️
Kolejny wyjazd już 14 listopada. Tym razem będziemy zdobywać szczyty ok. Radomierza tj. Różańkę i Turzec. Zapraszamy wszystkich do wspólnych modlitw oraz wędrówek. ‍